Obrázek uživatele Frodik
  • autor: Frodik
  • publikováno: 16.3.2013 12:15
  • zobrazeno: 515x
+
0
-

Kontrolujete si účtenky ?

Přiznám se, že jsem dlouhou dobu vůbec účtenky při nákupu v hypermarketu neřešil. Ne snad proto, že bych měl na rozhazování, ale zkrátka z podstaty mojí povahy mě nějak nenapadlo, že by s účtenkou mělo být něco v nepořádku. Až teprve před pár měsíci, spíš z dlouhé chvíle při vrácení nákupního košíku jsem se jen tak zakoukal a říkám si, ha, ten sýr, co na něm byla 50% sleva (z důvodu končící doby spotřeby) mi byl naúčtován v plné výši. Hm, tak chyba se může stát každému, tak jsem to bral, neřešil, zašel na pokladnu a nechal si vrátit pár desítek korun - jednalo se o parmazán. Vytrpěl jsem si 10 minut čekání, dostal korunky, nic neřešil a šel domů.Potraviny se slevou 50% nakupuji poměrně často, je to docela zajímavá cesta ke kvalitním a prémiovým potravinám, které si běžně člověk odepírá právě kvůli ceně. Při dalším nákupu, jsem si říkal, mrknu se na účtenku, jen tak pro jistotu. A překvapení, u jedné potraviny zase sleva chyběla. No co, řekl jsem si, náhoda, chybu může udělat někdy každý.Své povídání zkrátím, protože je vám asi už jasné, jak to pokračovalo, skoro při každém nákupu nějaká chyba. Naposledy dnes, to mě taky vyprovokovalo k napsání těchto pár řádek. Dnes zase jedna konzerva byla naúčtována dvakrát. Můj smysl pro pochopení je už trošičku nahlodaný, protože když z posledních deseti nákupů, kdy jsem si na tento konkrétní problém začal dávat pozor, tak chyba byla u osmi nákupů. To už se zase přihlásila moje matematicko-analytická část mozku, kdy si říkám, že chybovost 80% už moc na náhodu nevypadá. Nebo se mi jenom přilepila smůla na paty ? Respektive na účtenky ?Nechci dělat z komára velblouda a tak mě zajímá, jestli si také systematicky kontrolujete účtenky ? A jestli máte podobné zkušenosti ? A kdybych chtěl budovat konspirační teorie, tak bych řekl, že hypermarkety našly nový způsob jak si zvýšit příjmy, ale to snad ne ? ..... Nebo ano ? :-) Podotýkám, že jsem všechny nákupy o kterých mluvím uskutečnil v jedné nejmenované prodejně s točící se žlutou taškou, s různými pokladními ve službě .. Vážně bych o tom ani snad vůbec nepsal, kdyby ta chybovost nebyla tak podezřele vysoká, vrtá mi to v hlavě, ...

Komentáře uživatelů

0
Obrázek uživatele Lucka
před 4 roky Lucka

Frodiku, taky jsem spotřebitel který často vybílí (skoro!) prošlé potraviny, přece jen proč ne:) Ale účtenky jsem si vždycky kontrolovala snad po každém nákupu, nevím jak jinde, ale u nás je to víc než výjimečně! Dobře to znám, spoléhají na to, že lidi buď vůbec nekontrolujou, nebo těch pár Kč neřeší a nebo zkontrolujou doma, ale cesta zpět kvůli reklamaci už by se jim nevyplatila (benzín apod.) - i to se mi už bohužel stalo... Takže zřejmě tam u vás to bude obdobné! Raději ani nepočítejte, kolik jste již mohl ušetřit při kontrolách z dřívějších nákupů:) Dokonce si dovoluji říct, že tady není (tý)den, kdy bych neslyšela někohk nadávat na tyhle jejich praktiky, zřejmě jim to ale prochází (lidi nečtou etikety, proč by četly účtenky...) Svým způsobem mě to ale vůbec nepřekvapuje - jsme přeci v Česku! :)

0
Obrázek uživatele amazonit
před 4 roky amazonit

Hezký den, kontroluju účtenky pokaždé, resp. před přijetím k pokladně mám v hlavě sumu, kterou mám platit - sečtu si položky - a zatím se mi nestalo, že bych platila jinou cenu, že by mi něco bylo namarkováno 2x... Chodím do různých obchodů, poboček. No a nyní chodím v jednom marketu k samoobslužným kasám, tak vím, co projíždím, vidím naskočit každou položku atd. Nechci se tím zastávat obchodů a říct, že se jen Vám lepí smůla na paty, jsou to šizuňci jen co je pravda:-(a slyšela jsem už od mnoha lidí, že si na to, co Vy, také stěžují. Je to dost rozšířené. Jeden musí být stále ve střehu.

0
Obrázek uživatele Sunriska
před 4 roky Sunriska

Také si účtenky kontroluju, i když mám třeba jen minimum položek. A také po zkušenosti, kdy mi namarkovali chleba dvakrát. Nedávno mamka nemohla rozdýchat, když ji v jednom řetězci napočítali jakýsi rohlík asi za 18 Kč. Jaké bylo ale bylo překvapení, když po další návštěvě marketu žádný takový rohlík mezi pečivem nenašla, že by se aspoň podívala, jak ten imaginární rohlík, který si "koupila", vypadá. Prostě záhada! Každopádně jsme dospěli k názoru, že u pečiva je hodně velká pravděpodobnost, že se prodavačky u zadávání kódu v té rychlosti překlepnou, ať už co se počtu nebo druhu týče. Takže na to je třeba si dávat obzvlášť pozor, a i když se kolikrát jedná jen o pár korun, rozhodně se hned ozvat! Nebo s námi budou zametat ještě víc než doposud...

0
Obrázek uživatele Hanka pH
před 4 roky Hanka pH

Pokud to jen trošku jde, tak účtenky kontroluju. Taky se nám už stalo vícekrát, že něco bylo špatně. Snažím se sledovat při markování každou položku, ale prostě stane se. Účtenky kontroluju od té doby, co jsme měli platit za dva běžné koláčky přes 200 Kč. Prostě se pokladní při zadávání kódu překlikla...

0
Obrázek uživatele karča
před 4 roky karča

Jsem poctivý a provokativní kontrolor účtenek. Postavím se ke kraji, před pokladnu, ať to pokladní vidí. Zpočátku jsem (zřejmě jako jediná) měla problém skoro u každého nákupu. Prodavačky se po sobě dívaly, převracely oči atd... Teď už jsem tam zřejmě dost profláknutá, takže problémy najednou ustaly. Nejčastěji: zboží v akci natipované za plnou cenu. Prý zapomněli odstranit akční cedulku apod. výmluvy. Nevytáhnu paty z jakéhokoliv obchodu, aniž bych si zkontrolovala účet, i kdyby se to týkalo jen 5-ti rohlíků!

0
Obrázek uživatele Stana
před 4 roky Stana

Účtenky kontroluji hned po nákupu zběžně, a když dělám nákup cenu výrobků orientačně sčítám než dojdu k pokladně, když se mi pak něco nezdá, účtenku zkontroluji důkladně. Zvláště u slev, které jsou někdy opravdu fajn a člověk si může dopřát něco lepšího za dobrou cenu se dívám jestli cena která problikává na kase souhlasí. Také jsem si dříve myslela, že chyba se stát nemůže, ale bohužel může a protože se mi již také několikrát stalo, že jsem měla dokonce naúčtováno něco co jsem vůbec nekoupila, hlídám si to. Od jedné známé která pracuje v jednom hypermarketu vím,že je jim přímo nakázáno zkoušet některé zboží markovat vícekrát.

0
Obrázek uživatele Lucka
před 4 roky Lucka

Tak jsem akorát vrátila z dnešního nákupu v Bille, v obchodě jsem zavítala do slevového koutku:) Hned jsem si vytáhla malý kozí kefír Naše bio, no nekupte to s 50% slevou (z 27,- na 14,-) a platnost měl ještě do tohoto dne. U pokladny jsem nestíhala házet ani věci do košíku, takže jsem si účtenku kontrolovala venku když jsem dávala věci tašky a ejhle - sleva za kozí kefír? Nikde:) Hnedka jsem si na vás vzpomněla:) Vesele si to s kefírem i účtenkou naštrádovala k mladé slečně brigádnici a požádala o nápravu, skoro se ani nepodívala a hned vracela 13,-Kč za slevu. bez jediného písmenka a pohledu, což ve mě budí myšlenku, že slevu musela přesto vdět - přece jen Billa má svítivé žluté přelepky a hodně velké... Vůbec se na láhev ani účtenku nepodívala, takže.... :)

0
Obrázek uživatele Paťa
před 4 roky Paťa

Tak takový problém, že se náhodně spletou v 80% se mi poměrně částo stával v Penoši. Sleva na potravinách 30-50% najednou nebyla, něco naúčtováno 2x. Když se ale člověk ozve, tak peníze vrátí bez problémů. Účtenky kontroluji ještě v obchodě, ať se nemusím vracet. Za to v tesku se mi to nestává často, to jsou opravdu výjimečné případy. Tam si i na slevy dávají pozor. Ale třeba taková Hruška, tam to záleží na každé jednotlivé prodejně. Třeba ta, kterou mám kousek od bydliště, ta je výborná ve všech směrech (ovoce a zelenina i v zimě kvalitní, poctivé mléčné výrobky, ceny jsou kolikrát levněšjí než, když stejný výrobek nabízejí v akci v marketech). Paní pokladní si často radši ceny výrobků nahlas říkají, aby se nespletly a jsou velice milé. Ale stejný obchod v Ostravě, tak to je už hrůza, kolikrát se mi stalo, že mi namarkovala věci 2x!!

Nový komentář

Jméno

Email

Ochrana proti SPAMu

  «   Napište číslicí kolik je 8 - 6


Přidat komentář