Obrázek uživatele gabriela
  • autor: gabriela
  • publikováno: 28.8.2015 12:18
  • zobrazeno: 1440x
+
0
-

3 tipy jak nahradit pečivo

Pečivo je terčem kritiky výživových specialistů a lidí, kteří se již delší dobu snaží zhubnout. To, že obyčejné bílé pečivo je v našem jídelníčku nahraditelné ví jistě každý, koho zajímá zdravý životní styl a není mu jeho stravování lhostejné. Lékaři i nutriční specialisté doporučují nahrazovat bílé pečivo celozrnným, které nám kromě energie přináší i některé nutričně hodnotné látky. Co ale dělat, když chcete pečivo ze svého jídelníčku vyškrtnout úplně?

Pečivo patří v našich jídelníčcích k nejkonzumovanějším komoditám potravin a jistě si toto prvenství zasloužilo oprávněně. Pečivo se dá využít jako chutná křupavá příloha k masu, alternativa snídaně, anebo jako klasická svačina. Navíc si ho koupíme kdykoliv, kdekoliv a za pár korun. 

Zbavte se závislosti na pečivu

Mnoho lidí se ale dnes pečivo snaží ze svého jídelníčku co nejvíce vynechávat a snaží se ho nahrazovat zdravějšími variantami příloh. Sice vám příprava jiných příloh či svačin většinou zabere i více času, ale co bychom neudělali pro svoje zdraví a krásné křivky? Vyzkoušejte následující tipy, jak nahradit pečivo a buďte o krok napřed!

Místo rohlíku si ke svačině namažte pár celozrnných knäckebrotů. Jsou zdravější a pochutnáte si stejně.K salátu si místo křupavé bagetky objednejte brambory, které vás mnohem více zasytí a dodají vám i hodnotný vitamín C.

Na večeři v podobě obloženého chleba zapomeňte, raději si přichystejte misku celozrnného kuskusu se zeleninou a kouskem nízkotučného sýra. Nezabere vám to o nic více času a vy budete mít na stole mnohem plnohodnotnější jídlo!

Místo chlebových krutonů přidejte do salátu upečenou cizrnu. Zakřupete si stejně, ale mnohem zdravěji.Samozřejmě by bylo nejlepší, kdybychom pečivo nahrazovali pouhou zeleninou. I to je možnost, ale pokud nejste na striktní rekční dietě, pravděpodobně vám taková restrikce potravin spíše uškodí. Zkuste místo toho zařadit jiné, netradiční přílohy, které v našich jídelníčcích nejsou tak časté jako v minulosti, ale postupně dostávají opět slovo. Které to jsou?

1. Jáhly

Jáhly byly oblíbenou součástí už v jídelníčcích našich babiček a věřte, že oprávněně. Jáhly jsou bezlepkové, proto se hodí i do stravy celiaků. Obsahují mnoho minerálních látek jako je hořčík, železo a zinek, který má kromě pozitivního vlivu na naši pleť, vlasy a nehty i značnou roli v posilování celkové obranyschopnosti. Do uvařených jáhel můžete přidat vejce a vytvarovat z nich placičky, které následně upečete v troubě. Budete mít zdravou alternativu pečiva, kterou můžete přikusovat například k salátům. 
2. Quinoa
Tato potravina je bohatá na mnoho důležitých látek, měli bychom se zmínit hlavně o vysokém obsahu bílkovin. Quinoa je bohatá na vitamíny řady B i vitamín C a díky vysokému procentuálnímu zastoupení proteinů se skvěle hodí do jídelníčku vegetariánů či veganů.
3. Pohanka
Tato pseudoobilovina je rovněž bezlepková, hodí se tedy i do jídelníčku lidí alergických na lepek. Můžeme být vděční, že se pohanka znovu objevuje na našich stolech, protože i ona má vysoký obsah nutričně hodnotných látek. Jednou z nejhlavnějších a netradičních složek pohanky je rutin, což je látka, která napomáhá udržovat zdraví našich cév. Pohanka obsahuje i jeden z nejvýznamnějších antioxidantů, vitamín E.
Pokud chcete své stravování upravit k lepšímu, zkuste místo pečiva zařadit výše zmíněné náhrady příloh. Jsou bohaté na mnoho výživných látek, takže dodají vašemu tělu mnohem více, než jenom obyčejné pečivo. Pokud máte přesto tendence jenom tak se do něčeho zakousnout, vyzkoušejte výše zmiňované jáhlové placičky, nebo je čas od času obměňte za ovesnou variantu. 
Sendvič, po kterém se hubne jedna radost
Držíte-li redukční dietu, zkuste si doma vyrobit vlastní proteinové „pečivo“ bez mouky, které vaše tělo nezatíží nadbytkem sacharidů a vy si ho budete moci dát kdykoliv a bez výčitek.
Budeme potřebovat: Vaničku nízkotučného tvarohu, 5 vajec, kypřící prášek, sůl, pepř a koření dle chutiPostup přípravy: Tvaroh smíchejte se žloutky, kypřícím práškem a okořeňte dle chuti. Z bílků ušlehejte sníh, který následně přidejte k předpřipravené tvarohové směsi. Těsto nadávkujte na plech pokladený pečícím papírem do požadovaných tvarů a pečte asi půl hodiny do zlatova na 150°C. Pečivo bez mouky je na světě, dobrou chuť!
Zdroj článku : http://www.bezhladoveni.cz/cim-nahradit-pecivo-5-tipu-pro-vas/

Přílohy příspěvku

Komentáře uživatelů

Zatím nebyl přidán žádný komentář

Nový komentář

Jméno

Email

Ochrana proti SPAMu

  «   Napište číslicí kolik je 1 + 4


Přidat komentář