Pitný režim

0
Obrázek uživatele Irča
před 4 roky Irča

Hodně se v dnešní době diskutuje o pitném režimu, někdy mám pocit, že se trochu přepíjím. Kolik je taková zdravá míra tekutin pro dospělého člověka?

0
Obrázek uživatele Sunriska
před 4 roky Sunriska

Říká se 30 ml tekutin na kg váhy. I to je ale dost diskutabilní, protože potravou se přijme také hodně tekutin. Pít by se mělo zhruba po stejným dávkách během celého dne, večer už méně, tělo přes noc vodu zadržuje a ukládá se v těle. Velmi nebezpečné pro ledviny je vypít najednou 1 litr tekutin! Krev se příliš naředí a ledviny nestíhají.

0
před 4 roky Nadiya

Zaleži na tom,kolik človek použiva tekutin krome jidla,ale vhodne pro dospeleho je tak 1.5-2 litry vody,ale piti vody by mnělo byt po jedle tak za 1hod,a mezi jidlem,hned po jidle neni dobre zapijet kvuli tomu že se spomaluje traveni,a tal se to jidlo travi dil než by mnělo.

0
Obrázek uživatele ◄skarabeus►
před 4 roky ◄skarabeus►

transmitance moči může být hrubým indikátorem. Relevantní krom kvantity jsou i látky přijímané s vodou.

0
Obrázek uživatele Danah
před 4 roky Danah

Já se zase z přednášek dozvěděla, jak vypočítat ideální množství tekutin, co se má denně vypít: Tělesná hmotnost dělená 20. Tzn. 80-kg člověk by měl vypít 4 litry, 60-kg 3 litry..Je to dost dobré vodítko.

0
Obrázek uživatele Irča
před 4 roky Irča

Děkuji za různé názory.

0
Obrázek uživatele holka.ok@
před 4 roky holka.ok@

Dobrý den, ono je taky hodně důležité co pijete. Doporučené je 2-2,5l denně samozřejmě přizpůsobené aktivitě. Nápoje by měly být neslazené ale různorodé.

0
před 4 roky zdravizfarmy

Správené množství tekutin by se mělo řídit podle zbarvení moče. Nenaředěná moč je do sytě žluté barvy a při správném pitném režimu je slabě žlutá, až průhledná. Každý má jiný pocit žízně, jiný tělesný výdej, a proto by se to mělo řídit tímto. Voda (i kohoutková) je nejlepší pro organismus. Bylinkové čaje, zelené čaje a černé čaj v omezené míře. Káva může způsobit odvodnění a tak je lepší po šálku kávy si dát sklenici vody. Pitný režim by měl být pravidelný během celého dne a uvědomit si, že když máme pocity žízně je to špatně, protože v tété chvilce, už mozek vydává signál, že nemá tekutiny.

Nový příspěvek do diskuse

Jméno

Email

Ochrana proti SPAMu

  «   Napište číslicí kolik je 3 - 2


Přidat příspěvek