B12

0
Obrázek uživatele Anywetta@
před 3 roky Anywetta@

Ahoj, dnes jsem si chtěla v lékárně koupit potravinový doplněk - vitamín B12. Měli jen od firmy Nature's beauty, ale když jsem viděla to složení, tak jsem si raději nic nekoupila. Jsem hodně let vegetariánka, poslední dobou skoro veganka a nechci, aby mi chyběl tento vitamín. Vím, že je trošku B12 v řasách nori, ty si pravidelně přidávám do jídla. Nemáte někdo ještě nějaký tip, kde jinde se dá najít B12 pro vegany? :-)

 http://www.pilulka.cz/nature-s-bounty-vitamin-b12-tbl-100x500mcg?x=g&gclid=CJnQ16W3i74CFZMQtAodbA8Aag

3
Obrázek uživatele Martin Vozka
před 3 roky Martin Vozka

Ze začátku jsem to taky řešil. B12 v tabletách mám doma 2roky a spotřebované tak 3 tablety. Důvod je taky složení, na které jsem se trouba v lékárně nepodíval. B12 je potřeba jen skutečně malinkaté množství. B12 tvoří v dostatečném množství bakterie, které by měly být součástí zdravé střevní mikroflóry. Proto se snažím mít radši zdravou střevní mikroflóru. Tyto bakterie jsou i v půdě. Proto občas jím i mrkev právě vytrženou z naši nehnojené BIO zahrádky a moc neřeším čistotu.
Ono B12 potřebují i zvířata, ne jen člověk a nevzpomínám si, že by třeba krávy, nebo sloni chodili do lékáren :-)

0
Obrázek uživatele Sunriska
před 3 roky Sunriska

+Anywetta@Tělo má zásoby B12 v těle ještě několik let poté, co jste přestala konzumovat maso. Spíš než vrážet peníze do pochybných doplňků si zkuste zajít na rozbor krve, kde vám hodnotu B12 stanoví a budete mít jistotu, jak na tom jste. ;) Jinak základ jsou určitě čistá střeva, jak píše pan Martin, a nejenom kvůli B12, ale i vstřebávání ostatních živin, které vegani o to více potřebují..(železo, hořčík, vápník,..). Malinké množství B12 je v Chlorelle..;)

3
Obrázek uživatele Peta
před 3 roky Peta

Ve vstřebávání B12 je skutečně klíčové mít zdravé střevo. Ale myslím si, že není od věci B12 občas brát, to bychom museli jíst skutečně všechno nemyté, a to si v dnešní době nerisknu, když vidím, jak se vše hnojí a jak se s tím zachází. Jinak potraviny jako pickles, miso, tempeh se uvádí, že obsahují B12, ale množství je velmi proměnlivé a nepovažují se za spolehlivý zdroj tohoto vitamínu.  Bohužel se jedná o problém, který se projeví až po dlouhodobém nedostatku, když už jsou cévky velmi tenké. Z nejrůznějších krevních testů sice zjistíte aktuální hodnoty B12, ale nic to nevypovídá o skutečném stavu nervového systému. V chlorelle a spirulině jsem četla, že není B12 jako taková, ale její neaktivní analogy a spíše způsobuje to, že oblbuje tělo, které si pak nevytváří vlastní vitamín, protože si myslí, že ho dostává s těmito řasami.  Kvalitní B12 měla firma Viridian Nutrition - píšu měla, protože už tento výrobek zakázali do Čech dovážet, že se nejedná o doplněk stravy, ale o lék. B 12 se dá v Čechách sehnat většinou ve formě kyankobalaminu, což je hůře vstřebatelná a synteticky vyráběná levnější forma B 12. Koukejte spíše po methylkobalaminu, ale je to celkem oříšek...   

0
Obrázek uživatele Anywetta@
před 3 roky Anywetta@

Děkuji všem za reakce...methylkobalamin jsem našla, ale je tam zase želatina...zatím jsem nenašla jakého původu: https://www.email.cz/download/i/fQKjLAtQCPTfwX-eByW5UlDwGU5qsC50T3LprMN7udAtU-gxrrUsiInck6YV6B-ykPSrvhw/VitaminB12.pdf

Tak už chápu, proč ten Viridian Nutrition nemají nikde skladem. A zrovna u něj se mi složení líbilo.
No nic, budu hledat dále. :-)

1
Obrázek uživatele Standa
před 3 roky Standa

Neexistuje žádný spolehlivý zdroj B12 rostlinného původu! Veškerý B12, který se v rostlinách a řasách vyskytuje, pochází z hnoje, splašků, a podobně. Proto ta proměnnost, jak napsala +Peta.

Také je třeba si dát pozor na deklarace na výrobcích. Existuje mnoho forem kobalaminu a kyanokobalaminu, avšak jen některé fungují v těle jako vitamin B12. Průšvih je v tom, že v podstatě není známý žádný jednoduchý test, jak zjistit, zda je daný kobalamin bioaktivní. Takže výrobci často již samotnou přítomnost kobalaminu deklarují jako B12. Jediný test, který spolehlivě ověří, že daná forma kobalaminu je bioaktivní, je tříměsíční test na veganech se speciální dietou, a pak otestovat, jestli na ně zapůsobila!

Veškerý B12, který tělo za život spotřebuje, se vejde na špičku nože. A je pravda, jak napsala +Sunriska, že tělo má zásoby B12 i na několik let.

O to je ale ten sešup potom překvapivější, když po letech bezproblémového veganství dojdou poslední zásoby B12. Zastaví se krvetvorba a během pár dnů tělo zkolabuje. Zažil jsem to zblízka. Pokud vám někdo důvěrně řekne, že vaše tělo divně páchne, je to známka pokročilé anémie z nedostatku B12.

0
Obrázek uživatele
před 3 roky

ale jo jadýrka meruněk a mandle by mohli stačit. maj i vitamín B17

1
Obrázek uživatele
před 3 roky

ale raději méně než více přece jenom jadérka meruněk by ve velkém množství mohla být nebezpečná.

0
Obrázek uživatele Standa
před 3 roky Standa

+bohuslav.boucek@gmail.com Jadérka meruněk by stačit nemohla. Amygdalin (dříve označovaný jako vitamin B17) nedokáže nijak nahradit vitamin B12. Obě látky sice ve své struktuře obsahují kyanid, ale to je tak vše, čím se podobají.

Dříve, než by nám jádra meruněk dokázala dodat dostatek B12, by nás otrávila kyanidem.

A mimochodem, vliv amygdalinu na nádory se sice studuje již přes 100 let, ale doposud ho nikdo jednoznačně neprokázal. (Údajně se má z něj v nádorech uvolňovat více kyanidu.)

0
Obrázek uživatele Martin Vozka
před 3 roky Martin Vozka

+Standa
Prosím tě, kde se v mase výhradních býložravců bere vitamín B12?

0
Obrázek uživatele Standa
před 3 roky Standa

+Martin Vozka Nejen v těle býložravců. Dokonce i v těle člověka vzniká B12 – vyrábějí ho střevní bakterie. Bohužel, u člověka k tomu dochází v nižší části trávícího traktu, než ve které je člověk schopen B12 vstřebávat. Evoluce nikdy neměla potřebu tento nedostatek řešit – lidé se nikdy dlouhodobě nestravovali vegansky, a když už k tomu byli okolnostmi donuceni, nežili ve sterilním prostředí, takže jim (přinejmenším) znečištění jejich vlastními výkaly bez problémů pokrylo potřebu B12.

Až teprve v moderní době začali mít vegani problém – splašky se čistí, vše se pečlivě omývá. Jediným zdrojem B12 jsou pro ně nepatrné stopy hnoje v Bio-zelenině. Ovšem ani na ně není možné spoléhat – obsah B12 se liší farmu od farmy, stejně tak jako se liší obsah v řasách nebo sójových výrobcích. A jde o rozdíly opravdu podstatné – jednotlivé vzorky se liší obsahem B12 i tisícinásobně!

0
Obrázek uživatele Martin Vozka
před 3 roky Martin Vozka

+Standa
Děkuji za odpověď, mně to stačí. Rozhodně ve sterilním prostředí nežiji a nežije tak nikdo. Já se snažím si střeva udržovat ve stavu, aby ty bakterie dokázaly vyrobit pro můj organizmus dostatek B12. To, že se člověk nikdy dlouhodobě nestravoval vegansky, je váš příběh, který je podepřen jen domněnkami vědců.
Pro mne člověk přešel na masitou stravu v důsledku nedostatku stravy rostlinné, z důvodu klimatických změn. Všechny fyziologické znaky lidského organizmu jsou pro mne více podobné býložravcům, než všežravcům.
http://maso.skrabalek.cz/

0
Obrázek uživatele Anywetta@
před 3 roky Anywetta@

Po dlouhém pátrání jsem narazila na doplňky stravy, jejichž doučástí je i vitamín B12, např.
http://www.bioobchod.cz/pangamin-vitalita-b12-zeleny-200-tablet/d-77302/
http://www.bioobchod.cz/veg1-vegan-multivitamin-tablety-90tb-pomeranc/d-77822/

http://www.fitnessobchod.com/vyziva-suplementy/vitaminy-a-mineraly/vitamin-c/1395-viridian-high-b5-complex-with-magnesium-ascorbate-90-cps-sleva-eticka-vyziva.htm

Také jsem si všimla, že B12 je občas přidaná do některých potravin (musli, multivitaminové džusy, ...), ale těmto zdrojům moc nevěřím.

S vyloženě B12 mimo lékárnu (např. od firmy Viridian Nutrition) je to přesně tak, jak píše Peta. I když má krásné složení, tak je v ČR zakázáno ho prodávat...

0
před 3 roky Vigi

Dobry den, mate prosim nekdo zkusenosti s Pangamin + B12?

0
Obrázek uživatele radim
před 3 roky radim

Sušené pivovarské kvasnice obohacené o b12. Dost lidem dělá pangamin špatně na trávicí trakt. To si musíte vyzkoušet.

0
Obrázek uživatele verafojtu
před 2 roky verafojtu

To slyším prvně

1
Obrázek uživatele sirokapavla
před 12 měsíci sirokapavla

Ahojte lidičky, já jsem veganka 10 let a zároveň jsem výživová poradkyně, kolem vitamínu B12 je hodně mýtů, hlavně zdroje vitamínu B12 se často uvádí špatně, proto jsem sepsala článek o tom, jak nejlépe doplnit vitamín B12, zdroje a nedostatek. Doufám, že vám článek pomůže! Nedostatky vitamínu B12 jsou totiž hodně časté mezi vegetariány a vegany. 

0
Obrázek uživatele radim
před 12 měsíci radim

Souhlas. Ještě bych se zmínil o doplnění b12 injekční formou. Vyjde to asi nejlépe. Účinností, finančně a necpete do sebe navíc plnidla, která jsou v tabletách.

0
Obrázek uživatele sirokapavla
před 12 měsíci sirokapavla

To je asi fakt, o těch injekcích bych tam mohla dopsat. Ale osobně nerada chodím k lékařům když nemusím - a 1x měsíčně chodit k lékaři a ještě navíc pro injekci:-) Myslím si, že těch plnidel lidé, kteří se nestravují zdravě, sní mnohem více, než my co se snažíme. Takže já osobně se plnidel tolik nebojím protože vím, že jím stonásobně méně škodlivin (škodliviny se totiž zakoncentrovájí v potravinovém řetězci a lidé co jí živočišné produkty, i nezpracované jich jedí několikanásobně více).

0
Obrázek uživatele radim
před 12 měsíci radim

Také lékaře nemusím, a obecně prostředí nemocnic, poliklinik atd. S plnidlama souhlas, a ty injekce si můžete aplikovat sama, nebo někdo komu věříte a nesloží se u toho :-D

0
Obrázek uživatele egnerova.zdenka
před 12 měsíci egnerova.zdenka

přítel měl diagnozu chudokrevnosti a chodil také na injekce B12 ale ted pije výtažek z hroznů a jadérek a cítí se mnohem lépe. Pokud by jste chtěli vědět víc kontaktujte mě na email egnerova.zdenka@seznam.cz a já vám napíši víc. Tento přípravek je úžasný i při boji se stresem opravdu funguje. 

0
před 7 měsíci Roxi

Dobrý den nevěděl by mi někdo poradit kde v Brně zajit do lekarny, aby tam prodavali třeba i bylinky a připadně mi uměli i poradit? Existuje vůbec v Brně taková možnost? :-(

0
před 7 měsíci Sikra

Ahoj Zeleny anděl tam mají bachovky http://zeleny-andel.cz/cz/bachovy-esence. Připadně by ti byli schopni poradit i s tim co maš za problem a třeba doporučit i něco jineho. Beru od nich i bylinkove směsy a letos jsem ještě nebyla nemocna :3 na bylinky nedam dopustit.

0
před 6 měsíci Roxi

A dokažou mi tam třeba i namichat směs?

0
před 6 měsíci katerina

Ahoj vsem! Chtela bych prispet timto clankem,kde autor tcrdi,ze nedostatek b12 neni problem vegetarianstvi ci veganstvi.
http://www.opravdovezdravi.cz/pravda-o-vitaminu-b12/

Nový příspěvek do diskuse

Jméno

Email

Ochrana proti SPAMu

  «   Napište číslicí kolik je 3 + 12


Přidat příspěvek