Reklamní chytrý tah.

0
před 7 lety Veronika

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat nejsem odborník, pouze laik, zda jsou některé potraviny, které mají poměrně velikou reklamní kampaň pro zákazníka zavádějící, nechci tvrdit lživé, protože to tak není úplně není. Například Actimel, activia, žívá jogurtová kultura v sušence, pramenité vody bez cukru (za to se sladidly). Nevychází pro mě lépe, když si zakoupím obyčejný kefír místo actimelu, nebo obyčejnou vodu, či jogurt, který sice nemá na obalu napsáno žívá kultura?

0
před 7 lety venca

Ano máte pravdu, reklama neříká mnoho o kvalitě produktu spíše na Vás hovoří žádostivou řečí vnucené konzumní chtivosti.
Co se týče samotných sdělení, ta jsou většinou zcela redundantní až irelevantní. Jedním příkladem je uvádění kouzelné formulky "bez lepku" na uzeninách. I když mohou samozřejmě existovat vyjímečné receptury, je tato formulace celkem úsměvná, neboť informace že výrobek neobsahuje pšeniči by měla být stejně samozřejmá jako třeba ta, že výrobek neobsahuje psí trus. Podobná je situace s jogurtem, taky je samozřejmé že by měl obsahovat nějaké ty živé kultůry.
Další stránkou zavádějících informací na obalech je, že se Vás snaží nějakým způsobem ukolébat a odvést Vaší pozornost od dalších věcí: otočíte-li obal výše zmíněné uzeniny bez lepku, dočtete se např. že výrobek obsahuje bramborový škrob a další srágory. Orientace a zodpovědnost při výběru je však plně ve vašich rukou. Není třeba plísnit výrobce a za jejich snahu prodat svůj produkt pomocí podivných nápisů na obalech, protože oni jsou pod tlakem velkých řetězců a řetězce pouze reagují na poptávku společnosti. A většina společnosti požaduje nákupní košík stále plný ať už čehokoliv a ať už je na světě jakkoliv.

0
před 7 lety Hana

Čím větší reklamní kampaň, tím více je potřeba být ve střehu. Ať už jde o potraviny, půjčky, prodejce, pojištění,.... je třeba se zamyslet nad tím, zda nebudu ošizen o prašulky zbytečně a zda při nákupu jsem nezaplatila ještě navíc za reklamu.

1
Obrázek uživatele Lucka
před 4 roky Lucka

Zdravím všechny přátelé, chtěla jsem se jen podělit o jaký úlovek jsem se obohatila - respektive o co se obohacují výrobci :) Dříve byly cottage sýry této značky vždy! 200g a za fajn cenu, občas jsem jej kupovávala a nedávno, při otevření doma jsem se nestačila divit, když na mě koukal poloprázdný obsah kelímku! Hned jsem pátrala po gramáži a už i oni zmenšily obsah na 150g - ovšem kelímek pro jistotu asi nechali stejně velký, protože sýr je až od polovinu balení, ach jo, cena stejně vysoká, balení menší a menší... no nic, chce to pořád a stále dokola číst, číst, číst... tentokrát nachytaly na "špek" i mě :))
PS: cottage privátní značky Pen.y Mark.t

1
Obrázek uživatele carme
před 4 roky carme

To není žádné překvapení, ale smutný fakt. Jednou nastane doba, kdy si budeme domů nosit obaly naplněné vzduchem. Vše je neudržitelně drahé. 

0
Obrázek uživatele Lucka
před 4 roky Lucka

No překvapení rozhodně NE! Já pečlivě vždy vše zkoumala a tohle je snad podruhé v životě, co jsem "přehlédla" :) Jinak si teda hodně, ale hodně bedlivě sleduji,co kde čeho je, protože dneska je to přesně jak píšeš jen vzduch, popř. voda... :/

0
Obrázek uživatele Slunew
před 4 roky Slunew

To Lucka - to je druhá možnost výrobců - první je zdražit - to lidi vidí neradi, takže ta druhá je zmenšit velikost ... a není to jen u sýrů - dokonce už i některá mléka nejsou 1l, ale 0,8l, tatranky 145g místo 150g ... drobné detaily, kterých si jako zákazník nevšímáte...ceny by jste si všimli. Dříve platily pro určité komodity potravin pevně dané objemy, ale bohužel..to už je pryč, teď jediné co platí, že obal musí být zaplněn min ze 2/3.

1
Obrázek uživatele Irča
před 4 roky Irča

Teda takhle  velké tatranky jsem ještě neviděla :-)) nikde prodávat.

0
Obrázek uživatele Slunew
před 4 roky Slunew

jj utekly mi jedničky - má tam být 45 a 50 - píšu tady souběžně něco jiného :( omlouvám se

1
Obrázek uživatele Mirek
před 4 roky Mirek

Slovo Reklama už obsahuje vše podstatné. Odvozenina od slova Klam :-)

0
Obrázek uživatele Danah
před 4 roky Danah

Reklamy fungují náramně. Kdyby ne, nevrážely by se do ní milióny. 

0
Obrázek uživatele Dalibor
před 3 roky Dalibor

Reklamy jsou stejně jen o penězích a v mizivém počtu případů snahy lidem pomoci či život značně ulehčit.Dobrý výrobek reklamu nepotřebuje,stačí o něm dát vědět a prodává se sám.. Už jen zamyšlení nad slovem REKLAMA....RE-opakující se,  KLAMA - klam,lež,kec

Nový příspěvek do diskuse

Jméno

Email

Ochrana proti SPAMu

  «   Napište číslicí kolik je 3 + 10


Přidat příspěvek