Zajímavosti o vodě

Stejně jako je znám výrok podle známé české pohádky, mohlo by se o vodě říci to samé. Voda je pro organismus nezbytná, stejně jako sůl. Co ovšem o vodě ještě nevíte, se dozvíte v dnešní infografice.

Diskuse k článku

1
Obrázek uživatele alena.prchlikova@
před 2 roky alena.prchlikova@

Jsem ráda, že jsem se dočetla, že bych měla vypít denně něco přes litr vody. Nemám nikdy pocit žízně a musím na pití myslet, více jak litr do sebe nedostanu. Podle této tabulky to vypadá, že mi chybí pouze 200 ml, to je daleko méně než někde uváděných 1,5 - 2 litry. 
Jen bych v článku škrtla ve větě o džusech písmenko s, mělo by být -  pijte nejlépe ředěné vodou. Nebo se voda ředí, já nevím, ale myslím spíše že ne a jedná se o překlep. Jinak skvělé články i stránky, díky.

1
Obrázek uživatele sharunka03
před 2 roky sharunka03

Opravdu užitečné informace, díky moc :-)

0
před 2 roky Jakub

Ještě mi řekněte, kde takovou vodu dostanu ?

0
před 2 roky Petr

Hezký a zajímavý článek. Voda je pro nás důležitá v mnoha směrech. Mimo jiné a výše popsané se dále výrazně podílí na transportu důležitých živin v těle. Proto je tak důležité dbát na její kvalitu. V článku je to krásně popsané. Sami to doma řešíme pomocí systému úpravy vody a je to znát. Jednak je voda velice chutná a navíc víme, že do sebe dostáváme to nejlepší, co jsme schopni zajistit. Odstraňujeme jak chlór, tak i bakterie a mnoho dalších potenciálních kontaminantů, které se v pitné vodě mohou objevovat. Naše děti od mala pijí z 90% čistou vodu a my jsme nadšení :-).

0
před 2 roky Dalifinch

Nejlepší jsou filtry na vodu, ty české nepředražené a účinné...

0
Obrázek uživatele sharunka03
před 2 roky sharunka03

Kupovali jsme ty značkové filtry, ale budeme brzy měnit a máme na zkoušku od Orionu,tak jsme zvědavá,jestli stejně dobře poslouží.

0
před 2 roky Martin

Netuším, kde jste přišli k oněm "doporučeným" hodnotám a jakým způsobem odvozujete příjem vody ze stravy rozdílný podle věku (od 19 let více). Při spotřebě vody 1-1,5ltr (prakticky bez ohledu na počasí) vykazuje tělo dospělého člověka dehydrataci (špatně fungující Na-K pumpa, BUN, kreatinin a další krevní markery). Při pohybu v teplotách kolem 30°C - chybí informace o doplnění přibližně 100ml/hodina a při intenzivním sportovním výkonu 300ml/hodina. Vycházet z výše uvedené infografiky bych nikomu nedoporučil... 

0
Obrázek uživatele radim
před 2 roky radim

V těch 30 stupních při intenzivní aktivitě se potí tak 1,5 / 2 litry za hodinu.

Text příspěvku

Jméno

Email

Ochrana proti SPAMu

  «   Napište číslicí kolik je 3 + 9


Přidat příspěvek