Obsah vitamínů, minerálních látek a stopových prvků v ovoci a zelenině

Zelenina i ovoce dávají tělu mnoho prospěšného. Ovšem každý druh obsahuje jiné složení. Čím daná plodina vyniká nejvíce se dozvíte v dnešní infografice.

Diskuse k článku

2
Obrázek uživatele Občan
před 3 roky Občan

Hezká tabulka. Hned šla na tiskárnu.

0
Obrázek uživatele sharunka03
před 3 roky sharunka03

Ještě by tam mohlo být napsáno na co každý vitamín je dobrý v těle. Jinak se mi taky líbí.

0
před 3 roky eliska

To je super, taky by se mi libilo kdyby bylo napsano k čemu je který vitamin :) 

0
0
Obrázek uživatele sharunka03
před 3 roky sharunka03

Pěkný odkaz. A skoro ve všem píšou, že je to obsaženo v játrech, což zrovna nejím, ale aspoň tam jsou vypsané i jiné potraviny. A líbí se mi, jak je tam vypsané, když je toho vitamínu nedostatek nebo přebytek. To jsem vlastně původně do mého prvního příspěvku, taky chtěla napsat, zda by nešlo ještě přidat, nedostatek vitamínu a co způsobuje.

0
0
Obrázek uživatele sharunka03
před 3 roky sharunka03

Jojo děkuji, já jen koukala, co v těch játrech všechno je, ale to se  kvůli tomu nebudu přemáhat a najdu si to, co mi chutná a bude to mít stejný výsledek, nikde jsem tam však nenašla nebo jsem to asi překoukla,ale neviděla jsem tam, že by tam byly ryby nebo kuřecí maso, což je škoda  :-(

0
0
0
před 3 roky Ilona

Doufám, že jsem Vám trošku pomohla. Pro dnešek končím, jdu spát, ale zítra zase přispěju. Dobrou noc.

0
Obrázek uživatele sky-pi
před 3 roky sky-pi

No tabulka sic pěkná, ale tím to končí. Ono je sice pěkné, že si autor dal tu práci a zvýraznil prvek / vitamín s vyšším zastoupením, ale bez uvedení skutečného obsahu silně zavádějící.
Příklad: DRASLÍK: borůvky - cca 80 mg/100g ,za to banány nebo brambory obsahují 5x tolik 370-420 mg/100 g! Ale i jablka a hrušky se pohybují do 120 mg, okurky 140 mg/100 g - na pokrytí denní dávky tak stačí "pouhých" 2,5 kg borůvek.
VITAMIN C: hruška/meloun: 5-6 mg/ 100 g, banány/jablka: 11-12 mg/100 g  - za to citrony 51 a paprika 120 mg/100 g (20x víc než hrušky nebo meloun!)
VÁPNÍK: borůvky 10 mg/100 g - za to mák (není v tabulce) 1460 mg/100 g (draslíku kolem 700 mg/100 g)

-1
před 3 roky Jura

Tabulka je nanic - autor "zapomněl", že všechny uvedené lilkovité rostliny obsahují jedy, zvláště alkaloidy - jejich pravidelnou a zvýšenou konzumací si prokazatelně škodíme. Ale jednoduše se pěstují, tak se o tom moc nemluví. Třeba taková rajčata, hlavně ta která se otrhají zelená a potom nechají dozrát v umělé atmosféře, obsahují velké množství jedovatého solaninu. Stejně tak třeba některé produkty z brambor, lilek, paprika. http://www.kvetenacr.cz/celed.asp?IDceled=13

1
Obrázek uživatele carme
před 3 roky carme

Jura: a co kdyby jste udělal doplňkovou tabulku s jedy co všechno na nás v zelenině může číhat za jedy. Hm? 

4
Obrázek uživatele Stana
před 3 roky Stana

No jo to si zase někdo něco přečetl. Alkaloidy nejsou jen v lilkovitých rostlinách ale v mnoha dalších potravinách. Jedy jak zde píšete obsahuje skoro každá zelenina, ovoce nebo bylina. A to přirozeně, jelikož se tak třeba brání před škůdci. Některé "jedy" jsou velice prospěšné, jiné mohou ve velkém množství škodit. Ale to byste musel vynechat všechny luštěniny, zeleninu, bylinky a mnoho dalších. Takže nestrašte. Jinak tabulka je moc hezká, ale musíte to brát také orientačně. Množství živin se liší dle kraje původu a kvalitě půdy. Proto je dobré, že zde nejsou uvedená množství. A samozřejmě nemůže obsáhnout vše. Pro rychlou orientaci moc hezké. Komu se nelíbí ať si udělá sám.

0
před 3 roky Petr Pavliš

Hlavně by bylo zajímavé, kdyby tam bylo napsáno kolik tam toho je. WHO udělalo tabulku rozdílu mezi lety 1985, 1996 a 2002 v obsahu důležitých stopových prvků v ovoci a zelenině... Celkem by jste se divili, jak ty důležité látky z toho mizí... Pokud prosím někdo máte aktuálnější hodnoty tak mi je prosím pošlete na mail petan.pavlis@gmail.com

0
před 2 roky matej

na jakem miste1-7

0
před 2 roky NIKTO

Ja som jedol pre nedávnom čerešne jablka ríbezle... a mám suchú opadavú kožu čo to je? 

0
před 9 měsíci macher radí

Tak to skús zjesť na silu.

Text příspěvku

Jméno

Email

Ochrana proti SPAMu

  «   Napište číslicí kolik je 5 - 3


Přidat příspěvek