Jarní detoxikace má smysl

Jaro se pomalu blíží, je čas na úklid organismu...

__stock-photo-26451662-barley-grass__small.jpg

Detoxikace je důležitá pro odstranění jedů a škodlivin z vašeho organismu. Četné studie prokázaly, že se dnes cítíme mnohem více nemocní a unavení než dříve. Soustavně se totiž naše těla zanášejí látkami, které pro ně nejsou přirozené. Může to být kofein v podobě několika šálků kávy denně, výpary, které vdechujeme, nebo nezdravá strava či alkohol. Podstatná část škodlivin se do organismu dostává také z běžných průmyslově zpracovaných potravin.

Možná jste i vy zkoušeli očistit svoje tělo například pitím ovocných nebo zeleninových šťáv a na týden vynechali alkohol a kávu. Účinek této detoxikace se však nedostavil, nebo měl krátké trvání. Důvod je jednoduchý. To, co mnozí z nás považujeme za detoxikaci, nemůže náš roky přetěžovaný organismus ze dne na den vyčistit. Na druhou stranu i malé změny mohou být pro tělo prospěšné. Odepřením si pití kávy se časem přirozeně vyrovná hladina vaší energie. Vynecháte-li cukr, zamezíte kolísání hladiny cukru v krvi.


Kdy je čas na detoxikaci

Pravidelnou očistu organismu doporučují odborníci nejméně jednou za rok. Ideální doba je na jaře.  Po zimě se totiž často cítíme unaveni a klesá nám životní elán.  Detoxikace je vhodná také, pokud máte problémy s pletí, trpíte otoky a nebo máte potíže se zažíváním. Je možné, že příčinou může být právě zatížení organismu škodlivými látkami. Proto je pro vás jarní detoxikační kúra velmi vhodná.


Co může být pro náš organismus toxické

Hluk, nedostatek spánku, málo pohybu, potravinové a inhalační alergeny, toxiny, chemické přísady v potravinách a kosmetice, syntetické látky ve vzduchu a v oděvech, léky, radiační a rtg záření, elektromagnetický smog, klimatické změny počasí, smog z ovzduší, exhalace, nadměrná zátěž, psychosociální stres.


Jídelníček a detoxikace

Tím, že budete dávat větší pozor na to, co jíte, omezíte alespoň částečně množství toxinů, které se do vašeho těla dostanou. Naprostým tabu by měla být káva, bílá mouka, alkohol, červené maso a uzeniny. Ideální je po čas detoxikace konzumovat potraviny v BIO kvalitě, především ty, které jsou nejméně postiženy pesticidy a chemickými látkami. Jedná se zejména o ovoce, zeleninu, maso a vejce.


Vybírejte ty správné potraviny

Některé potraviny jsou schopny očistný proces podpořit a toxiny na sebe navázat. Uvádíme ty nejzákladnější (určitě by se našly i další). Artyčoky, avokádo, červená řepa, česnek, jablka, kiwi, mořské řasy, řeřicha, švestky, brukvovitá zelenina (zelí, kapusta, špenát, květák, brokolice), vojtěška, chřest, banány a otruby.

Pro komplexní detoxikaci organismu je velmi vhodné využít i síly bylinek, například ostropestřce mariánského pro očistu jater, aloe vera a vlákniny, například inulin, pro zažívací systém. Konzumujte také živé jogurty s probiotickými kulturami, které dobře působí na vaše tenké střevo a tím i na vaši imunitu.


Hýbejte se

Očistu organismu podpořte i cvičením. Ideální je jóga, která vás naučí správně dýchat (podporuje lymfatický systém), vyrovnává hladinu vnitřní energie a pomáhá snižovat stres. Účinná je i rychlá chůze v jarní přírodě, ať už s holemi nordic walking, nebo bez nich.


Podpořte jarní detoxikaci

Jarní detoxikaci můžete posílit například potravinovým doplňkem Family In Plus detoxikační kúrou s ananasem, která obsahuje mladý ječmen v biokvalitě, řasu spirulinu (obsahuje mnoho živin prospěšných tělu, jako jsou minerály, chlorofyl, bílkoviny) a spoustu vitaminů a minerálů.

Odkaz zde

Navíc funguje jako plnohodnotná náhrada jednoho celého jídla, takže po ní určitě nepřiberete, ale můžete dokonce zhubnout. 



DETOX__familyInPLUS__2016.jpg

Diskuse k článku

Zatím nebyl přidán žádný komentář

Text příspěvku

Jméno

Email

Ochrana proti SPAMu

  «   Napište číslicí kolik je 6 - 6


Přidat příspěvek