8 bezmasých zdrojů bílkovin

Zdroje bílkovin - nejsou jen v mase a živočišných výrobcích. Doplnit je můžeme i ze zeleniny a ovoce.

Bílkoviny, neboli proteiny, jsou obsaženy v mase, masných a mléčných výrobcích. Ale kromě toho také v zelenině, luštěnině, ovoci a semenech. Podívejte se s námi na ty, které bílkovin obsahují větší množství.

bitmap.png

Diskuse k článku

2
Obrázek uživatele sharunka03
před 3 roky sharunka03

Myslela jsem si, že semena z cuket, jsou nepoživatelná, tak to je milé překvapení. Až bude mít táta zase mega úrodu cuket, tak si ty semínka nasuším.

1
Obrázek uživatele Lucka
před 3 roky Lucka

Černé fazole mě potěšily, dnes jsem je koupila poprvé, ale předpokládám, že oproti jiným, které jsem už vyzkoušela, se lišit nebudou =) Mimo jiné mají v CL pěknou jarní akci na 28 výrobků =)
Kromě avokáda jsou to všechno moje (jakožo vegetariána) pravidelné zdroje bílkovin, na které nedám dopustit :-)

2
Obrázek uživatele Sunriska
před 3 roky Sunriska

Jj, bílkoviny jsou všude kolem nás i bez masa..:) Je mi jasné, že denně jako vegetarián určitě nedosahuji doporučené denní dávky bílkovin, která je asi 30 g. Ale hodně přemýšlím nad tím, co denně jím a myslím na to, abych měla příjem bílkovin rovnoměrně rozvržený. Určitě není ideální jeden den jíst ovoce, zeleninu (i když i v mrkvi nebo banánu je také nezanedbatelné množství bílkovin) nebo obiloviny a druhý den se nacpat tempehem, luštěninama a oříškama. 
Jeee, Lucko, dík za informaci. Co nejdřív letím do zdravý omrknout akci, určitě bude i něco, co pravidelně kupuju...:)

0
před 3 roky Honza Odcházel

Dotaz na síti G+: Podle http://medunka.pvsp.cz v článku o quinoe, cituji: 'Obsahuje vysoké hodnoty kompletní bílkoviny.' Měla by tak obsahovat všech 9 esenciálních aminokyselin. Údajně by je mělo obsahovat i tofu a tedy i další výrobky ze sóji. Je to tak?

0
Obrázek uživatele ZdraváPotravina.cz
před 3 roky ZdraváPotravina.cz

ano, v soji a quinoii a tedy i vyrobku z nich, je sice plne zastoupeni esenc.aminokyselin, ale bohuzel v nizsim mnozstvi nez je tomu u zivocisnych. Uplatnuje se zde pak tzv. Rubnerův zákon limitní aminokyseliny říká, že využití aminokyselin z přijatých bílkovin závisí na obsahu nejméně zastoupené esenciální aminokyseliny. To znamená, že z přijatých aminokyselin se jich do vlastních proteinů zabuduje jen tolik, kolik odpovídá množství nejméně zastoupené esenciální aminokyseliny.A protože amikokyseliny se v organismu neskladují, ostatní aminokyseliny jsou rozloženy, a to i tehdy, když v organismu panuje celkový nedostatek bílkovin.
obecne v obilovinach je limitni lysin a v lusteninach zase methionin nebo cystein,v kukurici i tryptofan, proto je dobre tyto dva druhy kombinovat dohromady - pripadne pridat male mnozstvi zivocisne bilk v podobe mlec.vyr.nebo vejce.
Pozn.: Kolegyně psala odpověď na mobilu, proto prosím omluvte chybějící diakritiku

0
Obrázek uživatele Martin Vozka
před 3 roky Martin Vozka

Pěkné, děkuji.

0
před 3 roky Tasja

Burské ořechy též.

0
Obrázek uživatele isabela.krasna
před 3 roky isabela.krasna

Dobrý den, milé to překvapení. Když jsem si četla tento zajímavý článek, napadlo mě, že určitě jde vyrobit tempeh doma. Zkoušel jste to někdo? Já jsem si hledala nějaké informace a našla jsem toto: http://www.eshop.ekokoza.cz/Jak-si-vyrobit-tempeh/. Zajímalo by mě, zda s tím máte někdo zkušenosti. Děkuji.

0
Obrázek uživatele Lucka
před 3 roky Lucka

Jde Isabel, ale je to trošku náročnější, jak na potřeby tak i na teplotu =)

0
Obrázek uživatele Martin Vozka
před 3 roky Martin Vozka

Jsou pekárny na chleba, které na to mají program a domácí digitální elektrické trouby to umí taky, takže teplota zas tak veliký problém nebude a kultura v prášku se dá sehnat a pak si ji množíte podobně jako se množí kvásek na kváskový chleba. Ještě jsem tempeh nedělal, ale podle toho, co píšou ti, kteří to dělají, tak to zas tak složité nebude, jen tu stálou teplotu je potřeba zajistit. Myslím, že by to mohly umět i jogurtovače. 
Tady je k sehnání ta kultura: http://www.eshop.ekokoza.cz/Vyroba-tofu-a-tempehu/Tempeh-starter.html
A třeba tahle pekárna zvládne i tempeh: http://domaci-pekarny.heureka.cz/eta-2147-duplica/specifikace/#text

0
Obrázek uživatele isabela.krasna
před 3 roky isabela.krasna

Děkuji vám za tipy. Možná ještě budu hledat nějaké informace než se do toho pustím :-D.

0
před 2 roky Alabama

Jeee to jsem ráda, že jsem na tuto diskuzi narazila, objevila jsem totiž článek, který hovoří o úplně stejných potravinách (přiložím ho) :)

0
Obrázek uživatele Martin Vozka
před 2 roky Martin Vozka

Zajímavá tabulka.

0
před 2 roky Peter

A co hemp seeds...o nich som cital ze obsahuji vsetkych 8 zakladnych aminokyselin a tiez chia seeds 

Text příspěvku

Jméno

Email

Ochrana proti SPAMu

  «   Napište číslicí kolik je 5 + 12


Přidat příspěvek