Obrázky na obalech potravin nesmí klamat zákazníky

Čaj plný aromat a na obalu lahodné ovoce? Chyba!

5517X450X338-d2lIWR.jpg


Kolikrát jste koupili výrobek v dobré víře, že je plný ovoce? Nicméně doma po přečtení složení jste zjistili, že místo očekávaného ovoce obsahuje aromata…

Přesně tato situace by měla být minulostí!


Podle rozsudku Evropského soudního dvora se jedná o jasné klamání spotřebitele. Celá situace vzešla z podání žádosti o prověření grafického zpracování obalu ovocného čaje, kde byly znázorněny obrázky malin a vanilky. Ve složení se zákazník dočetl, že se nejedná o pravé ovoce, ale pouze jejich aromatizované složky.


Z rozsudku jednoznačně vyplývá, že na obalech potravin nelze uvádět obrázky složek, které nejsou ve výrobku přítomny. V praxi se to dotýká nejčastěji aromatizovaných potravin či nápojů.


Výrobci často skrze obaly přesvědčují spotřebitele, že jejich výrobek obsahuje skutečné ovoce. Po přečtení složení se však může jednat pouze o aromata. Tato situace by měla být varováním pro všechny výrobce, kteří záměrně na obalech zdůrazňují suroviny, jež reálně nejsou v potravině přítomny. Spotřebitelé nebudou na první pohled uváděni v omyl, že kupují výrobek s obsahem ovoce.


Zdroj: Potravinářská komora ČR


Napište nám, zda jste narazili na podobný výrobek, kde obrázek nesouhlasí se složením. Informaci budeme prověřovat. Děkujeme! ;)

Diskuse k článku

0
Obrázek uživatele sharunka03
před 2 roky sharunka03

Takových by bylo: čaje, nápoje, jako džusy, některé bonbony, sušenky atd.

Text příspěvku

Jméno

Email

Ochrana proti SPAMu

  «   Napište číslicí kolik je 2 + 11


Přidat příspěvek